Gedo IMS, ray ölçme sistemine inertial teknolojisini eklemektedir. Bu teknoloji ile, hat etrafında hiçbir referans noktrası olmadan, doğrudan RTK/RTX/VRS teknikleri kullanarak saatte 3.5km demiryolu geometrisi ölçülebilmektedir. İç doğruluk 1-2mm, dış doğruluk ise kullanılan GNSS hassasiyetini sağlamaktadır. Nova yazılımı ile, ölçülen bu değerlere bağlı kalarak ve istenildiğinde yeni hız kriterleri girilerek, mevcut hattın en az burajlanması veya kaydırılma sonucu optimize edilerek, sadece birkaç tuş ile mevcut hattın otomatik olarak projelendirilmesi sağlanmaktadır. Bu çalışma için tecrübeli kullanıcılara gerek duyulmayan son derece efektif bir çalışma ortamı oluşturulmaktadır.
Sistemin en önemli özelliği, ölçme esnasında daha sonraki çalışmalara esas olacak hat boyu poligon noktaları tesisi de aynı anda GEDO üzerinden gerçekleştirilebilmektedir. IMS sistemi GNSS alıcısı+TotalStation veya Profiler ile aynı anda kullanılabilmektedir. Hat boyu tünel ölçmeleri profiler ile, ya da 3B tarayıcı ile aynı anda gerçekleşebilmektedir. Uzun yılların çalışması olarak geliştirilen IMS sistemi, iç doğruluk olarak dünyanın en hassas ölçme sistemidir.
Trimble GEDO CE ray ölçme sistemi, yeni ray döşeme, buraj öncesi ve sonrası ray geometrisini ölçme ve buraj makinasına veri hazırlama amacı ile kullanılan son derece kolay kullanımlı ve pratik bir ölçme sistemidir.
Tek bir ray arabası ve dışarıdan hassas robotik Trimble S6/S8 serisi Total station veya bir GNSS alıcısı ile kullanılır. Elde edilen veriler yeni nesil buraj makinalarına doğrudan sayısal ortamda aktarılabileceği gibi, eski nesil manuel buraj makinaları için buraj listesi hazırlar.
Trimble GEDO Vorsys ray ölçme sistemi, yeni ray döşeme, buraj öncesi ve sonrası ray geometrisini ölçme ve buraj makinasına veri hazırlama amacı ile kullanılan son derece kolay kullanımlı ve pratik bir ölçme sistemidir.
İki adet ray arabası kullanılan bu sistemde hassas robotik Trimble S6/S8 serisi Total station arabanın birinin üzerinde kullanılır. Koordinatlı veya relatif çalışılabilen sistem son derece esnek olup, katener direkleri üzerindeki noktalardan veya yer noktalarından çıkış alabilir. İlk başlama için geçecek süre birkaç dakika ile sınırlı olduğundan, dışarıdan birçok noktadan geriden kestirme yapılan sistemlere göre son derece hızlı, çok fazla yer istasyonu tesis etmeye gerek görmeyen bir sistemdir. Elde edilen veriler yeni nesil buraj makinalarına doğrudan sayısal ortamda aktarılabileceği gibi, eski nesil manuel buraj makinaları için buraj listesi hazırlar.